zondag 6 april 2014

Nog zeven dagen

Nog week te gaan!


Weken van training zitten erop kilometers zijn onder mijn voeten verslonden, meestal met plezier en soms de gedachte moet ik alweer. 
Twee week terug was mijn zwaarste trainingsweek met in totaal 120 km en nu is het afbouwen en met nog een week te gaan is het nog een kwestie van het gevoel vasthouden met nog twee trainingen.

De lange duurlopen vond ik het leukst om te doen, lekker ontspannen en genieten van het landschap dat aan je voorbij gaat. 
Vervelend vond ik de middellange duurloop in de avond, het is donker en het dorp waar ik woon heeft bijna geen mogelijkheid om 's avonds fatsoenlijk te lopen. Ik heb maar twee routes en beide zijn gewoon langs een rechte weg heen en terug. 


Vijf keer in de week en met één week zes keer trainen is me goed bevallen, wel kost het veel vrije tijd en met een baan van veertig uur is soms lastig zowel voor mijn vrouw als voor mezelf. Na de marathon neem ik dan ook een week absolute rust en dan ga ik over na vier keer in de week trainen en afwisselen met lopen, fietsen en zo nu en dan een lange wandeling.
Binnenkomst na 40 km
Ik ben soms nogal onzeker van aard over mijn verwachtingen en een paar weken geleden liep een wedstrijd over 10 mijl (16,1 km) en de trainer zei dat een tijd van 1:06 er in zat en ik dacht die zegt maar wat. Het bleek inderdaad zo te zijn en met een eindtijd van 1:05 had ik mezelf overtroffen. Nu is het gevaar dat ik tijdens de marathon me niet moet overschatten en niet te snel moet starten, dat zal moeilijk worden maar goede discipline is de basis voor de marathon is mijn opvatting. 

Hardloopmaatjes Jerry en Cor

Een aantal weken terug was er een loop tegen kanker, de ATC run in Wildervank. Hierbij werden 4 rondjes gelopen van 10 km en samen met Jan, Cor, Hilbrand, Jerry en Erwin gingen we van start om 10 uur 's ochtends en in een lekker ontspannende tempo van 5:30 km/min. Met een groep van ongeveer 20 deelnemers liepen we de eerste 20 km bij de 30 km waren er al minder lopers en de bij de 40 km bleven alleen Cor, Hilbrand, Jerry, Erwin, Patrik (de organisator) en ik over. Na de 40 km...tja zo dichtbij de magische 42.2 km nog even 5 rondes over de atletiekbaan samen met Patrik en Hilbrand uitlopen. Na deze gezellige dag en toch 'stiekem' meer gelopen dan de 35 die in het schema stonden, was ik zeer tevreden. Lopen met deze jongens is het altijd gezellig!
Afzien hoort er ook bij
Met nog een week te gaan ben ik er volgens mij wel klaar voor, geen last van pijntjes of andere ongemakken. Het was een lange weg naar de marathon, in totaal 15 weken van intensief trainen en nu hopen dat het waard is.Volgende week zondag dan neem ik na de marathon een dikke sigaar en een goed glas Whiskey en ga nog even na genieten van de leuke momenten die ik de afgelopen tijd heb gehad. De jongens en meiden van club hebben me goed ondersteunde en van advies voorzagen. Tenslotte mijn dank aan mijn lieve vrouw Cristina zonder haar had ik dit niet kunnen doen!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten