woensdag 1 januari 2014

101 dagen te gaan

Een lange periode afgelopen zomer en een gedeelte van de herfst kon ik door omstandigheden niet hardlopen, het was geen blessure maar door andere lichamelijke ongemakken. 
Toen in november mijn vorm langzaam maar zeker weer terug kwam begon het toch te borrelen, de marathon koorts. Ik had voorgenomen om een marathon te lopen voor mijn veertigste en ja dan moet het gebeuren de komende twee jaar. 
Om een stok achter de deur te hebben, heb ik mij vroeg ingeschreven voor de marathon van Rotterdam. 

In november en december heb ik mijn duurloopjes uitgebreid tot 28 km en vierkeer in de week trainen. Dit leverde geen problemen op en mijn conditie werd beter, qua snelheid ben ik nog niet op de punt van afgelopen voorjaar maar dat komt terug daarvan ben ik overtuigt. 

Inmiddels heb ik de eerste trainingen van de schema afgerond voor de marathon, het is nu nog vrij rustig maar over twee weken wordt het vijfkeer in de week trainen met langzamerhand meer kilometers in de week. 

Het is vandaag 101 dagen tot aan de start van de marathon van Rotterdam op 13 april. Een mooi punt om met jullie mijn ervaringen te delen hoe het is om voor een marathon voor te bereiden. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten