dinsdag 21 mei 2013

Geen zin maar toch gegaan

Nelli Cooman Run


Zondag 19 mei net terug van de vakantie, een week naar mijn halve marathon in Oberstdorf in Duitsland en een week lang niet getraind maar wel genoeg gegeten en gedronken (lees bier). Na lekker te hebben uitgeslapen en een heerlijk ontbijt samen met Cristina kwam ik in mijn lazy Sunday mood terecht. Echt zin om te lopen had ik echt niet en ik voelde me ook niet al te fit. 
Toch maar om half één de kleren bij elkaar gezocht een aangetrokken, wat eten en om tien over één naar Stadskanaal gereden waar de Nelli Cooman games aan de gang waren. Even gekeken en respect voor de atleten die op de baan bezig waren. 


Het parcours van de Nelli Cooman Run
Na het inschrijven even warmlopen met Hans en daarna was het even wachten op de start, deze duurde wat langer aangezien niet alle onderdelen waren afgerond. Maar dan toch even na tweeën konden we op de baan om de 10 km te lopen. 



De Nelli Cooman Run is één van de lopen in het Univé loopcircuit en het parcours bestond uit 4 ronden van 2.5 km. Het parcours was voor mij bekent aangezien ik er elke weer er train met de vereniging. 


De eerste 400 meter van de 10 km
Bij de start eerst een rondje op de atletiekbaan en daarna begon het rondje om het sportcomplex van Stadskanaal. 
Al snel kwam ik er achter dat mijn vorm ver te zoeken was, ik kon mijn ritme me niet vinden en het lopen ging niet soepeltjes. Toch genoot ik van de loop zeker bij de passages door de atletiekstadion waar het gezellig druk was en de aanmoedigingen gaven me moraal. 





Gelukkig kon ik in de laatste ronde me redelijk handhaven zeker nadat ik was gepasseerd door een groepje dames onder leiding van Hilbrand en even later zag ik dat Bart bij me kwam toen ben ik iets versneld en de afstand tussen de groep Hilbrand bleef gelijk. Op het einde zag ik de klok op 40 minuten en nog wat staan, ik dacht nog dit kan niet, maar niet te lang nagedacht en nog gesprint naar de finish. Met een eindtijd van 40:57 heb ik voor het eerst in de 40 minuten gelopen waar ik meer dan tevreden over ben aangezien het gevoel tijdens het lopen gewoon niet goed was. Dit kwam hoogst waarschijnlijk door een week niet trainen en drie halve marathons in een maand waarvan de laatste een zware was. 



Symbolische foto hoe ik me voelde na afloop
Volgende weekend wordt een druk weekend met op zaterdag de Grolloop een estafetteloop van Oldenburg naar Groningen over een afstand van een kleine 150 km en op zondag in Veendam de Valkema Parkstadloop een wedstrijd over 10 km. Daarna volgen een paar weken van trainen en voorbereiden voor de mijn volgend doel in Onstwedde op 1 juli. 





De foto's zijn Annemiek van Blijsem, Jacqueline Schnieders en Dorien Smidt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten