vrijdag 12 april 2013

Het geluid van zuigende modder

Het geluid van zuigende modder en zingende vogels


Terwijl het voorjaarsweer amper is begonnen hadden we gisteren al de eerste zomerse buien met veel regen en onweer. Nadat de laatste bui was over getrokken kwam de zon weer te voor schijn, terwijl ik nog lui op de bank lag, zei een stemmetje diep in mij 'kom op Jos de schoenen aan en een rondje hardlopen'. Na wat moeite kwam ik uiteindelijk van de bank af, de loop kleren en schoenen aan. 

Het was heerlijk buiten, de geur van de lente is nu echt aanwezig, zeker na een verfrissend buitje. Lekker het bos in voor een klein rondje aangezien ik komende zondag een halve marathon ga lopen even rustig aan. Over lanen en smalle bospaden vervolgde ik mijn weg. 



Niets is mooier dan de geluiden van zuigende modder onder je schoenen terwijl vogels hun concert zingen in de koele avondlucht. De kilometers tikten voorbij en met bijna geen asfalt of beton onder mijn voeten kwam ik na iets meer dan 50 minuten en 11 kilometer verder voldaan thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten